-

rotmeister : Wspomnicie moje słowa

Skąd wyrastają nogi Unii Europejskiej. Manifest z Ventotene.

Ojcem tworu pod nazwą „zjednoczona Europa”, nie jest żaden Schuman czy de Gasperi. Nie ma żadnych chrześcijańskich korzeni UE. Fundamentem „europejskiego projektu” jest komunista alias lewak Altiero Spinelli. Tak nawiasem mówiąc, Polska jest jedynym krajem gdzie urządza się tzw. „paradę Schumana”. Pewnie nawet w Brukseli zastanawiają się: „po co?”. A teraz kilka depeszy agencyjnych i źródło. Źródło czegoś co nazywa się UE.

 

22 sierpnia 2016 premier Włoch Matteo Renzi spotkał się z prezydentem Francji Francois Hollande'em oraz kanclerz Niemiec Angelą Merkel na wyspie Ventotene na Morzu Tyrreńskim.

 

Spotkanie zorganizowano na niewielkiej wyspie Ventotene. Miejsce wybrano nieprzypadkowo: to tam, w faszystowskim więzieniu, dziennikarz Altiero Spinelli został w 1941 roku współautorem „Manifestu na rzecz Europy wolnej i zjednoczonej”, który stał się jednym z dokumentów ideowych integracji europejskiej, sam zaś Spinelli jest uważany za jednego z ojców Unii Europejskiej. Na wyspie jest jego grób, na którym przywódcy złożyli kwiaty w kolorach UE: żółtym i niebieskim.

 

Merkel powiedziała, że jej wizyta wspólnie z Hollande'em i Renzim na grobie Spinellego „wyraźnie pokazała, że wiemy, skąd wzięła się Unia Europejska, że powstała w mrocznych czasach Europy”. – Teraz trzeba pracować nad tym, aby ludziom znów zagwarantować bezpieczną Europę, szanując zarazem wartości europejskie – dodała kanclerz.

 

Drugim symbolem podczas spotkania było to, że przywódcy odpowiadali na pytania dziennikarzy na pokładzie włoskiego lotniskowca „Giuseppe Garibaldi”, biorącego obecnie udział w unijnej misji Sophia, której celem jest zwalczanie przemytników migrantów z Afryki Północnej do Europy.

 

Manifest z Ventotene (wł. Manifesto per un'Europa libera e unita) — trzyrozdziałowy dokument z 1941, stworzony przez trzech włoskich intelektualistów — Altiero Spinellego, Ernesto Rossiego i Eugenio Colorniego, który po II wojnie światowej stał się programem Europejskiego Ruchu Federalistycznego (Movimento Federalista Europeo). Dokument wyjaśniał konieczność stworzenia solidnego europejskiego państwa ponadnarodowego jako jedynego tworu zdolnego przeciwstawić się zapędom imperialnym pojedynczych państw narodowych. Według twórców Unia Europejska stanowiła jedyne realne antidotum na triumfujący nacjonalizm epoki faszystowskiej. Nowa władza winna być wyłoniona w wyborach powszechnych i zastąpić państwa narodowe w następujących dziedzinach: finanse, polityka zagraniczna, polityka gospodarcza oraz obronność. W drugim rozdziale autorzy wzywają do ostatecznego zniesienia państw narodowych. Spinelli, który wywodził się z partii komunistycznej, chciał nadać nowemu państwu opiekuńczy charakter (link pod tekstem).

 

Wybrane fragmenty: (całość w linku pod tekstem)

 

„Naród" nie jest już postrzegany jako historyczny produkt wspólnot ludzi, którzy w wyniku długiego procesu jednolicenia obyczajów i dążeń uznali swój kraj za najbardziej skuteczną formę organizacji życia zbiorowego w ramach całej społeczności ludzkiej. Zamiast tego stał się bytem boskim, organizmem skupionym tylko na własnym istnieniu i własnym rozwoju, bez jakiejkolwiek troski o szkody jakie może to wyrządzić innym (…).

 

Siły konserwatywne to: dyrektorzy podstawowych instytucji państwa narodowego, wysocy rangą oficerowie armii i monarchowie, tam gdzie nadal panują; monopolizujący gospodarkę kapitaliści, którzy związali swoje zyski z kondycją państwa; wielcy obszarnicy i hierarchia kościelna mogący czerpać pasożytnicze dochody jedynie w stabilnym i konserwatywnym społeczeństwie; i niezliczona rzesza ludzi od nich zależnych lub po prostu zaślepionych tradycyjną władzą. Wszystkie te siły reakcyjne czują, że dotychczasowa konstrukcja się rozpada i próbują ocalić własną skórę. Rozpad pozbawiłby ich nagle wszystkich posiadanych pory gwarancji i wystawił na atak sił postępowych (…)

 

 

Prawdziwy ruch rewolucyjny musi powstać spośród tych, którzy wiedzą jak krytykować stare deklaracje polityczne; musi wiedzieć jak współpracować z siłami demokratycznymi i komunistycznymi, a także z tymi wszystkimi, którzy przeciwdziałają totalitaryzmowi, a jednocześnie nie dać się uwikłać w polityczne praktyki którejkolwiek z tych grup (…).

 

 

Kwestia, która musi być rozwiązana jako pierwsza, bo bez niej wszelki postęp w innych dziedzinach będzie jedynie pozorny, to zniesienie podziału Europy na suwerenne państwa narodowe. Upadek większości państw kontynentu pod niemieckim walcem zjednoczył losy narodów Europy: albo wszystkie razem poddadzą się panowaniu Hitlera, albo w razie jego upadku wszystkie wejdą w rewolucyjny kryzys i nie odnajdą się w znacząco różnych strukturach państwowych. Jest dziś aura lepsza niż kiedykolwiek w przeszłości do federalnej reorganizacji Europy. Trudne doświadczenia ostatnich dekad otworzyły oczy nawet tym, którzy nie chcieli widzieć, że powstały okoliczności korzystne dla naszych ideałów (…).

 

 

Liczne problemy, które zatruwają międzynarodowe życie na kontynencie okazały się nierozwiązywalne: wyznaczanie granic na terytoriach zamieszkanych przez ludność mieszaną, obrona mniejszości, porty morskie dla państw śródlądowych, problem bałkański, problem irlandzki, itd. Wszystkie te kwestie znajdą łatwe rozwiązanie w ramach Federacji Europejskiej. Podobnie jak problemy małych państw, kiedy staną się częścią większej unii narodowej, stracą swoją ostrość i będą przekształcone w problemy relacji między różnymi prowincjami (…).

 

 

Do tego wszystkiego należy dodać zniknięcie niektórych z najważniejszych dynastii i kruchość podstaw egzystencji tych, które przetrwały. Musimy wziąć pod uwagę że dynastie te, uważając różne kraje za swoje tradycyjne dobra, wspierane silnymi grupami interesu stanowiły poważną przeszkodę w racjonalnej organizacji Zjednoczonych Stanów Europy, które mogą być oparte wyłącznie na republikańskim ustroju krajów stowarzyszonych (…).

 

 

Aby odpowiedzieć na nasze potrzeby, europejska rewolucja musi być socjalistyczna, to znaczy, mieć za cel wyzwolenie klasy robotniczej i stworzenie dla niej bardziej humanitarnych warunków życia.

 

 

Prawdziwie fundamentalna zasada socjalizmu, gdzie powszechna kolektywizacja była niczym więcej niż pospieszną i błędną dedukcją, głosi, że to nie ekonomia ma dominować nad człowiekiem, ale raczej — jak siły Natury — musi być poddana człowiekowi, być przez niego sterowana i kontrolowana w najbardziej racjonalny sposób, tak żeby szerokie warstwy ludności nie stały się jej ofiarami.

 

Prywatna własność ma być likwidowana, ograniczana, korygowana albo rozszerzana w zależności od sytuacji, nie zaś dogmatycznie, dla zasady. Wskazówka ta jest naturalnym elementem kształtowania europejskiego życia gospodarczego, wolnego od koszmarów militaryzmu lub krajowej biurokracji.

 

 

Przedsiębiorstwa, które muszą prowadzić działalność monopolistyczną a w związku z tym mogą wykorzystywać szerokie kręgi konsumentów, nie powinny pozostawać w rękach prywatnych właścicieli; na przykład przemysł energetyczny, czy branże, które trzeba utrzymywać dla wspólnego dobra, żeby przetrwały, potrzebują ochrony celnej, dotacji, preferencyjnych zamówień itp., (widocznym tego przykładem jest przemysłowy stalowy we Włoszech); to także te przedsiębiorstwa, które ze względu na wielkość nakładów inwestycyjnych oraz liczbę pracowników, czy znaczenie sektorowe, mogą szantażować różne instytucje państwa, narzucając im korzystną dla siebie politykę. Na przykład przemysł górniczy, instytucje bankowe czy producenci broni. W tym obszarze, nacjonalizacja winna być przeprowadzona na wielką skalę, bez względu na prawa nabyte.

 

 

W przeszłości charakter własności prywatnej i prawo spadkowe umożliwiały gromadzenie bogactwa w rękach nielicznych, uprzywilejowanych członków społeczeństwa. W czasach rewolucyjnego kryzysu jest okazja majątek ten rozdzielić w sposób egalitarny i zlikwidować klasę pasożytniczą (…).

 

 

Traktat, który ustanowił sojusz Watykanu z faszyzmem we Włoszech musi być bezwzględnie zerwany, żeby przywrócić czysto świecki charakter państwa i jednoznacznie zapewnić wyższość państwa we wszelkich sprawach cywilnych. Wszystkie wyznania religijne mają być jednakowo szanowane, a państwo nie może czynić między nimi żadnych różnic (…).

 

 

 

Rewolucyjna partia ma świadomość, że dopiero wtedy rozpoczyna prawdziwą pracę. Musi zatem składać się z ludzi, którzy są zgodni co do głównych problemów przyszłości. Jej metodyczna propaganda musi przeniknąć wszędzie tam, gdzie są ludzie krzywdzeni przez obecne rządy. Musi wykorzystać jako punkt wyjścia te problemy, które są źródłem największego cierpienia dla jednostek i klas i pokazać pokazywać ich związek z innymi problemami, a także jakie może być realne rozwiązanie. Ale spośród stopniowo rosnącej grupy sympatyków do ruchu należy rekrutować tylko tych, którzy uznali i przyjęli europejską rewolucję za główny cel swojego życia (…).

 

 

Nie należy obawiać się, że taki reżim rewolucyjny rozwinie się w odnowiony despotyzm. Może tak się zdarzyć, gdyby budowano społeczeństwo poddańcze. Od pierwszych swoich działań partia rewolucyjna musi konsekwentnie i z determinacją tworzyć warunki niezbędne dla wolności jednostki, warunki, w których wszyscy obywatele mogą realnie uczestniczyć w życiu państwa. To musi rozwijać się w kierunku pogłębiania zrozumienia i akceptacji nowego porządku w społeczeństwie, nawet jeśli pojawią się na tej drodze drugorzędne polityczne kryzysy.

 

Droga przed nami nie jest ani łatwa, ani oczywista. Ale trzeba ją przebyć i tak się stanie!

Źródło: SPINELLI, Altiero; ROSSI, Ernesto. The Ventotene Manifesto. Ventotene: The Altiero Spinelli Institute for Federalist Studies, [s.d.]. p. 75-96.

Tekst polski opracował Piotr Jaskółka.

www.racjonalista.pl/pdf.php/s,10109

 

Więcej na ten temat u Krzysztofa Karonia:

https://www.youtube.com/watch?v=kPLi3Y_ySCw



tagi: manifest z ventotene altiero spinelli 

rotmeister
28 lipca 2017 10:16
73     16107    9 zaloguj sie by polubić
komentarze:
Brzoza @rotmeister
28 lipca 2017 10:57

> wielcy obszarnicy i hierarchia kościelna

Fajnie, że Pan wytłuścił tę parę.

 

> pozbawiłby ich nagle wszystkich posiadanych pory gwarancji i wystawił na atak sił postępowych

Ci od "pokoju" i "miłosci" są agresorami?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @rotmeister
28 lipca 2017 11:56

ale o tych źródłach powstania super państwa jakoś w szkołach nie uczą

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @rotmeister
28 lipca 2017 12:11

Można powiedzieć tak: 22 sierpnia 2016 r. asystent sowieckiego agenta (Renzi), francuski seksoholik i niemiecka komsomołka spotkali się na wyspie Ventotene na Morzu Tyrreńskim:)))

Notka bezcenna a te fragmenty wytłuszczone to jeszcze wężykiem trzeba podkreślić. Ciekawe, że "likwidacja prywatnej własności" ma się odbywać "zależnie od okolicznosci". Co oznacza, że francuskim i włoskim komuchom i masonom - nie zabieramy, niemieckim von coś tam z karierą na froncie wschodnim  - a "zabieramy"  całej Mitteleuropie, Grecji, Hiszpanii, Portugalii i wszystkim innym frajerom.

Pamiętam młode lata, kiedy mówiło się, że idea zjednoczonej Europy to koncepcja Schumana. Natomiast stary Spinelli  zorganizował z poparciem komunistów włoskich, francuskich i za zgodą Brytyjczyków ( w spisku uczestniczył ojciec Borysa Johnsona) - połączenie sił lewicowych w europarlamencie przeciwko- chadekom. Błogosławieństwo dostał od ZSRR bo w tej sprawie włoski I sekretarz Partii Komunistycznej konsultował się z towarzyszami radzieckimi.  A jeśli chodzi o "zmianę stosunków własnościowych" to nikt nie przebije komunistów radzieckich i protestantów brytyjskich. Dali błogosławieństwo i mamy to, co widać.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @rotmeister
28 lipca 2017 15:46

Super wpis. Musi że tow. Spinelli zerżnął to od tow. Gayda'ego Virginio ("Italien und de europaischen nationalitaten" 1943), chwilowo z konkurencyjnej partii. Prof. Laughland gęsto o tym. Nadto prawili o tym tow. Adolf i tow. Benito we wspólnym komunikacie już z sierpnia 1941, że Nowy Europejskie porządek po zwycięstwie, akurat innego sojuszu, niż to miał na myśli Spinelli, doprowadzi do zlikwidowania powodów wojen (John Lughland, Zatrute źródła Unii Europejskiej, str. 31, 35).

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @rotmeister
28 lipca 2017 21:28

No wreszcie. Dzięki za ten wpis. Od siebie dodam 2 linki do filmów Krzysztofa Karonia, które moim zdaniem trzeba po prostu obowiązkowo poznać:

https://www.youtube.com/watch?v=y6bKJXUefIs to ma tytuł "Klątwa" i tabu, ale tak naprawdę jest to chyba najlepsza bo najpełniejsza jego gawęda na temat historii marksizmu w kontekście faktycznych zmian i wydarzeń w Europie od połowy XIX wieku do chwili obecnej. Jeśli miałbym polecić teraz komuś jakiś jeden tylko materiał - to TEN. A potem oczywiście warto jeszcze kilka innych :)

https://www.youtube.com/channel/UCDWbd2afmqv9ffFsA1mZqRg - a to już kanał p. Krzysztofa ogólnie nazwany "historia sztuki", najlepiej choć to niełatwe i sam się przebijam ciągle jest zacząć od "pojęć podstawowych". Jest to w sumie jakieś 20h słuchania, ale naprawdę warto. I jak to się mówi, żeby się czegos nauczyć to trzeba posiedzieć jakieś 10 tys godzin, a potem to już można się na czymś znać.

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 28 lipca 2017 12:11
28 lipca 2017 21:33

Ja z kolei pamietam pozne lata 90-te kiedy Schumana przedstawiano w telewizorze jako "ojca" zjednoczonej Europy, a potem to chyba nawet mowilo sie o wyniesieniu na oltarze... ale... nasz JP2 napominal jeszcze przed referendum, ze tam nie ma odniesienia... do Boga... do naszych chrzescijanskich korzeni.

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @Brzoza 28 lipca 2017 10:57
28 lipca 2017 22:40

" Nie należy obawiać się, że taki reżim rewolucyjny rozwinie się w odnowiony despotyzm"-to jest w tym dobre. Albo byli tak głupi albo tak perfidni.

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @ewa-rembikowska 28 lipca 2017 11:56
28 lipca 2017 22:41

To samo mówi Krzysztof Karoń. Ciekawe jak zareagowaliby ci z parady Schumana.

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @pink-panther 28 lipca 2017 12:11
28 lipca 2017 22:42

"Ciekawe, że "likwidacja prywatnej własności" ma się odbywać "zależnie od okolicznosci". - to tak jak NEP. Swoje robimy bo tak chcemy, ale jak się dzieje bieda to damy im sie odkuć a potem znowu zabierzemy.

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @Magazynier 28 lipca 2017 15:46
28 lipca 2017 22:43

Lughlanda nie czytalem, ale widzę, że trzeba będzie.

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @MarcinD 28 lipca 2017 21:28
28 lipca 2017 22:44

Ja widziałem na razie (czasu brak) program z Karoniem i Bartyzelem. Prowadzi Moroz i Kłopotowski. Tam też bylo ciekawie.

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @Paris 28 lipca 2017 21:33
28 lipca 2017 22:45

Schuman sie w grobie przewraca jak patrzy na "swoje" dzieło.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @rotmeister 28 lipca 2017 22:44
28 lipca 2017 22:53

Tam ich Karoń tak pozamiatał, że im program prawie zniszczył i patrzyli na niego jak na autentycznego wariata. Jak w tym filmie "K-PAX". Ten z mojego linka to prawdziwe kompendium wiedzy historycznej a dzięki ciągle podawanemu kontekstowi historycznemu słucha się tego bardzo przyjemnie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @rotmeister 28 lipca 2017 22:43
28 lipca 2017 22:58

Kompendium. To on na falach Radia Maryja powiedział onegdaj, że: "Lepiej być wrogiem Wlk Brytanii, niż przyjacielem. Bo wrogów ona kupuje, a przyjaciół sprzedaje." Warto go poczytać. Warto też o nim i jego książce coś napisać, ale ja nieprędko bym to zrobił. Oj, nie prędko!

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @rotmeister
28 lipca 2017 23:49

Tak trochę obok, ale tego samego tematu, czyli obecnej formie rewolucji socjalistycznej w Europie. Na YT jest dostępny przerażający film o praktykach edukacyjnych dzieci w Niemczech (a pewnie w Holandii, Belgi i Francji jest nie lepiej). Tymczasem Karoń w swoich wykładach mówi jasno "obecna forma rewolucji jest seksualna, ponieważ dzieci zalewane tematyką seksualną od wczesnej szkoły nie są w stanie skupić się już potem na nauce i jest im ciężko osiągnąć porządne wykształcenie". A o to chodzi, bo im społeczeństwo prostsze i bardziej zezwierzęcone tym lepszym jest intrumentem do użycia.

I teraz czytam artykuł na onecie na temat nowego programu nauczania na lekcjach WDŻ:
http://kobieta.onet.pl/dziecko/nastolatki/nowa-podstawa-programowa-do-wdz/26x212c

Zobaczcie ten krzyk o dokładnie to samo.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @rotmeister 28 lipca 2017 22:40
29 lipca 2017 01:21

> głupi albo tak perfidni.

Trudno to rozwikłać - w sumie na jedno wychodzi. Ale i tak dziwi mnie, że komunikują wprost, że są agresorami.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @MarcinD 28 lipca 2017 23:49
29 lipca 2017 01:53

> obecnej formie rewolucji socjalistycznej w Europie ...  praktykach edukacyjnych  ... bo im społeczeństwo prostsze i bardziej zezwierzęcone tym lepszym jest intrumentem do użycia.

 

Jak mówi Pan Krzysztof Karoń z moimi dodatkami: bez skupienia nie ma nauki - bez nauki nie ma umiejętności - bez umiejętności nie jest możliwe zarabianie nawet mając chęci (poza fikcyjnymi stanowiskami w socjalizmie). Czyli ofiara skrzywionej edukacji będzie najpewniej sprzyjać bandytom. Sami bandyci doszli do tego nim wprowadzili skutecznie socjalizm/grabież: uzależniając do siebie ludzi przez zastąpienie skutecznego kształcenia, który był w Kościele wpierw odcięciem ich od niezależnych szkół, a potem w szkołach państwa socjalistycznego np. seksualizacją czy pierdołami zajmującymi czas edukacji właściwej.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Magazynier 28 lipca 2017 22:58
29 lipca 2017 06:48

Karonia sprzedała jakiś czas temu KOSSOBOR. Wysłuchałem kilku wystąpień na YT. Ma gość wszystko to dobrze poukładane.

Sentencja nie jest chyba znana naszym żądzącym, bo o mało się nie posikali przy wizycie pary książęcej.

 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @tadman 29 lipca 2017 06:48
29 lipca 2017 09:55

Moim zdaniem on robi przełom na miarę Coryllusa. Tworzy Program Wiedzy Społecznej od roku i póki co robi to konsekwentnie właśnie w postaci filmów na swoim kanale YT. On powiedział ostatnio - wystarczyłoby, żeby TVP puściła w dobrym czasie antenowym jego film o UE przez 3 dni z rzędu = mamy zmianę warunków gry w świadomości polskiego społeczeństwa i naszych relacji z UE oraz stopnia poparcia społeczeństwa dla rządu, który tej Unii będzie chciał do końca opierać nasze interesy. I to jest prawda, to jest proste, szybkie i zmieniłoby wszystko. A sam program dać do szkół na WOS od 16 roku życia. 1 rok nauki raz w tygodniu jeden film z pojęć podstawowych. I zobaczcie jakby to odsłoniło markzism i rewolucję, która ciągle wokół nas się dzieje by nas zniszczyć i 99% ludzi o tym w ogóle nie ma pojęcia.

zaloguj się by móc komentować

tadman @MarcinD 29 lipca 2017 09:55
29 lipca 2017 15:00

Pan Karoń ekspanduje i szuka widowni; od września bedzie prowadził autorski program w wRealu24.pl razem z innymi zaproszonymi specjalnie do tej internetowej i jak dotąd propolskiej i polskiej finansowo telewizji.

zaloguj się by móc komentować

tadman @rotmeister
29 lipca 2017 15:04

Rotmeister, zdałem sobie z tego sprawę, że Twój blog to spora sprawa, ale z racji zanurzenia w historii docierało to do mnie z oporem. Kiedy zahaczyłeś o sprawy dotyczące nas teraz bezpośrednio to nie mogę tego już dłużej ukrywać. ;)

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @MarcinD 28 lipca 2017 22:53
29 lipca 2017 22:20

Pierwszy raz gościa zobaczyłem kilka dni temu. Miał spotkanie w klubie Ronina i jest to na Blogpress. Będę musiał o nim głębiej poczytać bo np. na spotkaniu z Bartyzelem wysmiali obydwaj encyklopedystow z Diderotem i innymi. To raczej debile byli, ale tak to opakowali bo w rzeczywistości zwalczali myślicieli i odkrywców przed nimi. A z tego powodu, że większość z nich to mnisi, księża bądź ludzie związani z Kościołem. 

zaloguj się by móc komentować



MarcinD @tadman 29 lipca 2017 15:00
29 lipca 2017 22:31

Dobrze wiedzieć, choć jego występ tam niedawno w wywiadzie dla Marcina Roli wypadł dość  zabawnie. Prowadzący się po prostu nie przygotował i co pytanie to była dłuższa korekta.

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @MarcinD 29 lipca 2017 22:31
29 lipca 2017 22:58

A to świadczy o tym w jakim matriksie żyjemy. Na hasło Schuman: coś tam panie było... A na hasło Spinelli: że kto?  Tak też pewnie Rola posługiwał się utartymi schematami a Karoń go musiał uczyć podstaw. Ja bym chciał żeby ten gość coś w formie książki wydał. Same filmy na Youtube są dobre bo w godzinę obejrzysz i swoje wiesz. Ale książka to książka. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @rotmeister
30 lipca 2017 00:02

Świetny wpis Panie Rotmeisterze; do rozsyłania dalej.

Co do p. Karonia nie wiem jeszcze czemu, ale intuicja i to co słyszę z jego ust od ponad roku (zaczęłam go „śledzić” od kiedy wypuścił pierwsze filmiki w ramach historii sztuki) mówi mi, żeby ograniczać entuzjazm. Karoń pojawił się stosunkowo niedawno i na razie to tylko kolejna gadająca głowa, która jest w jakiś sposób bezpieczna dla „naszych” publicystów i mediów skoro zaczęli go promować i zapraszać. Dość szybko zaczął brać garściami z tego co już dawno Coryllus czy Braun powiedzieli/zrobili (vide opinie o oświeceniu).  Tyle tylko, że w przeciwieństwie do nich Karoń jeszcze niewiele zrobił oprócz filmików, a teraz „przyjęcia” roli świeżej twarzy w „naszych” mediach.

W wywiadzie wrealu24 dość protekcjonalnie egzaminuje Rolę  na okoliczność prawidłowej definicji czym jest praca, złodziejstwo i rynek…a mnie dręczy pytanie: co produkuje sam zaproszony Gość? Nie wiem czy p. Karoń nie będzie służył właśnie to pokazywania – o patrzcie zaprosiliśmy radykalny głos prawicy.... trochę wariat, ale niegroźny, rece mu się trzęsą i wygląda jakby w obłędzie szaleńca coś mówił, ale zaprosiliśmy.....

zaloguj się by móc komentować

Singleton @rotmeister
30 lipca 2017 01:13

Obejrzalem kilka filmików z tym Karoniem i moim zdaniem to oszust. Mówi bzdury tylko że z wielkim przekonaniem i machaniem rękami (macha tymi rękami jak jakiś rabin). A może to znowu kolejny aktor do wynajęcia?

 

Z bzdur Karonia utkwiła mi ta, że komuniści i socjaliści chcieli mieć proletariat ciemny i zapijaczony. Jest to bzdura, bo wiadomo, że degeneraci bez żadnego przekazu w głowie są słabo sterowni. Socjaliści odwrotnie, stawiali na masową oświatę ludu, bo jak się człowiekowi naładuje do głowy różnych agitek, to potem nawet go pilnować nie trzeba. To działa tak jakby do komputera załadować odpowiedni program i nacisnąć enter.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 30 lipca 2017 00:02
30 lipca 2017 03:13

Wlasnie poswiecilam kilka godzin czasu aby wysluchac pana Karonia.  Musze przyznac, ze to ciekawe co on mowi... ale mysle podobnie do Pani.  Mam przeczucie, ze to Ssssakiewiczowa "deska ratunku"... tak sobie o tym dzis mysle i tak mi podpowiada moja intuicja.

Ostatnie wydarzenia bowiem wskazuja, ze "naszysci"  SAMOZAORALI  SIE... i nic tego faktu juz nie zmieni !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 30 lipca 2017 00:02
30 lipca 2017 03:26

Zreszta tak po prawdzie duzo o traktatach "unijnych",  naszych przygotowaniach do akcesji, referendum to duzo bylo mowione kilkanascie lat temu w Radio Maryja... bardzo ciekawe byly rozmowy z sp. Filipem Adwentem, ktory zginal w "nieszczesliwym" wypadku samochodowym... w tamtym czasie  TYLKO  RM  poruszaly te sprawy... tylko z innego punktu widzenia.

Ja pamietam liczne "rozmowy niedokonczone" ntt... i RM ciagle przestrzegalo przed ogromnymi niebezpieczenstwami... i dzis to wszystko sie realizuje na naszych oczach... czesto to byly rzeczy i sprawy trudne do wyobrazenia nawet, a dzis to wszystko sie spelnia.

Otworzylismy te "puszke Pandory" !!! 

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @Singleton 30 lipca 2017 01:13
30 lipca 2017 15:04

A ja uważam że Karoń jest ok. Zresztą nawet z każdego ściemniacza można coś wartościowego dla siebie wybrać. A za ściemniacza go nie uważam. Proletariat to nie ogół społeczeństwa więc może akurat tego na tamtym etapie chcieli marksisci. Poza tym zawsze biorę poprawkę na swoistą tendencję do upraszczania i do ukwiecania swoich wypowiedzi przez wielu ludzi. I tak najważniejsze jest sedno, dyscyplina w myśleniu i tym podobne. A przecież w sowdepii wóda lała się strumieniami bo choć chleba nie ma ale wypijmy na zdrowie. Jankesi tak się ziemi dorobili pojąc wódą Indian. Tanio wyszło. Kiedyś swoje robiła gorzała teraz prochy, porno i telewizja. I mamy szczęśliwy proletariat zastępczy. Młodych, wysportowanych z kredytami i zaiwaniających w korporacjach. Bo kredyt trzeba spłacić. Nikogo nie trzeba rozpijać. Sami ze strachu i z żalu popijają. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @rotmeister 30 lipca 2017 15:04
30 lipca 2017 16:52

Tak sobie głośno myślę, że ludzie mający coś do zaprezentowania z własnych przemyśleń (Żebrowski, Maciejewski), istniejący na rynku treści nie od dzisiaj, a nie lądują ani w TVP, ani w TV Republice, ani nawet w TV Trwam i jedynym ich środowiskiem są spotkania autorskie lub YT.
Projekt Jabłonowski po spotkaniu z Leszkiem Żebrowski się wypalił i trzeba znaleźć kogoś nowego, może już nie przebranego paramilitarnie, bo to zbyt nachalne, szczególnie w przypadku, było nie było aktora, a np. kogoś wyglądającego nieco po artystowsku. Tu potrzebę chwili zaspokaja p. Karoń i spotkało go to, co wyżej nie było dane np. Leszkowi  Zebrowskiemu, wielkiemu nieobecnemu w mediach. Marksistów wolno krytykować do woli, bo oni przecież mają szalone środki finansowe i wejścia tu i tam. :))) Cóż, niektórym myli się narzędzie z ręką nim kierującą. ;)

Wracając do p. Karonia to podał legendę, że miał okres bezczynności (choroba?) i wtedy czytał sporo rzeczy i prowadził notatki i tego wszystkiego było mu szkoda i począł działać w internecie. Zrobiłem małego researcha na YT i p. Karoń pojawił się tam 5 lat temu z krótkimi filmikami na temat sztuki. Cztery lata temu zamieścił cykl poświęcony historii krzesła, co spotkało się z oddźwiękiem w postaci około tysiąca odtworzeń, a rok temu, po trzyletniej przerwie, zaczął nowy cykl historią o kolorze w sztuce. Trwało to godzinę i z p. Karoniem na wizji, a potem z dużą regularnością wypuszczał filmiki na temat marksizmu (5 odcinków), później kilka odcinków o UE, a następnie do chwili obecnej 15 odcinków o m.in. kulturze dobra i zła, etyce katolickiej, deklaracji rzymskiej, wartościach europejskich itp. I tu następuje zadziwiająca koincydencja, a mianowicie po raz pierwszy w TV Republice nasz bohater pojawił się równo rok temu (na podstawie zapisów na YT). :)

No cóż obaj wymienieni wyżej panowie, czyli Żebrowski i Maciejewski, zbyt krótko są na rynku treści, nie mają specjalnych osiągnięć, cechuje ich wybitnia niekomunikatywność, brak profesjonalizmu, wtórność głoszonych treści i niewybaczalna wada wymowy.

Jeszcze inna, krytyczna ocena K. Karonia dokonana przez Andrzeja Szuberta (mniej więcej środek tekstu)

https://piotrbein.wordpress.com/2016/06/06/dyskusja-niespodziana-gwiazda-krzysztof-karon/

zaloguj się by móc komentować

tadman @Paris 30 lipca 2017 03:13
30 lipca 2017 16:56

Paris, na Twoje uprzedzenia powyżej wyniki małego researchu na temat wspomnianego pana. Masz czuja.

zaloguj się by móc komentować

Paris @rotmeister 30 lipca 2017 15:04
30 lipca 2017 16:58

A mnie jest ciezko powiedziec czy on jest ok, czy nie... nie mam zdania ntt., ale z tego co on mowi rzeczywiscie mozna wybrac dla siebie cos wartosciowego.

Ciagle jednak zadziwia mnie tylko jego "blyskotliwosc" i  jego "popularnosc"... bo jednak sporo z tego co on mowi jakis czas temu... kilka dobrych lat... juz slyszalam... moze nie tak spektakularnie i "po imieniu" jak dzis, ale jednak slyszalam... i jestem przekonana, ze sporo Polakow o tym juz slyszalo, chocby wlasnie z anteny RM... a te 15 lat temu to popularnosc RM byla juz wysoka.

Musze sie zgodzic ze spostrzezeniami komentatorow, ktore na SN czy na blogu Pana Gabriela mialy juz miejsce... mnie wychodzi, ze to kolejna "gadajaca glowa, ze "swoim kanalem yt" z duza iloscia odslon.  Mnie po prostu utkwilo w pamieci, ze on pojawil sie na wizji u oszusta smolenskiego Sakiewicza, w tiwi republika odnajmowanej u starego komucha Solorza-Zaka.  

zaloguj się by móc komentować

tadman @rotmeister
30 lipca 2017 17:02

No, no, tyle kilometrów a koincydencja co do 2 minut. :)))

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 30 lipca 2017 17:02
30 lipca 2017 17:03

Przepraszam, miało być do Paris.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @rotmeister 29 lipca 2017 22:58
30 lipca 2017 17:06

Mówił, że pisze też coś w międzyczasie. Ale na razie głównie tworzy ten program oparty o filmy. I to jest jego priorytet.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 30 lipca 2017 16:52
30 lipca 2017 17:13

otóź to Panie Tadziu, obawiam się, że jeden struganiec się skończył i wyjmowane są kolejne króliki, o których nic nie wiemy

i oczywistym jest, że na początku muszą się uwiarygodnić i coś ciekawego, zgodnego z prawdą zaprezentować

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @MarcinD 30 lipca 2017 17:06
30 lipca 2017 17:17

Zerknąłem na kilka filmików Gospodarza na YT, i tak wspólny występ Brauna i Gospodarza sprzed pięciu lat ma 28 tys. odtworzeń, a wydawało się, że interesujący wykład Czy muzułmanie są zagrożeniem dla W. Brytanii sprzed dwóch lat 23 tys. odtworzeń. Czy do podbijania oglądalności nie używane są boty lub inny bardziej dostępny mechanizm? Jesteś w TV, więc jesteś kimś i zerknę co on mówi - myśli niejeden oglądacz TV Republika.

zaloguj się by móc komentować

tadman @ainolatak 30 lipca 2017 17:13
30 lipca 2017 17:26

Szanowna Pani Aniu, to umowne imię, myślą iż ich wychowanek nie będzie kąsał ręki, która daje zarobić. No, w razie czego szybko doprowadzą do pionu. A z takim Gospodarzem to nic nie wiadomo. :)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 30 lipca 2017 17:26
30 lipca 2017 17:32

Może być katalonio, zamiast Aniu :)

p. Krzysztof raczej nie będzie kąsał, choć chwilowo robi poirytowanego niewiedzą eksperta kąsacza ;) , ale poważnie to osoby, które pojawiają się w przestrzeni publicznej i chcą coś powiedzieć nie mogą mieć "białej karty" jesli chodzi o ich przeszłość i nawet nie widać chęci Karonia by coś o sobie więcej powiedzieć na swojej stronie

No a z Gospodarzem to wiadomo, psami poszczuje nawet zbliżającą się rękę ;)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Paris 30 lipca 2017 03:13
30 lipca 2017 17:34

no właśnie też go chyba w "niezaleznych" mediach później widziałam

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @rotmeister
30 lipca 2017 17:51

@ainolatak @singleton @Paris @tadman

Nie no moi drodzy, popadacie chyba w przesadę. I muszę zareagować. Nie wiem czy Krzysztof Karoń to oszust, aktor czy po prostu - podobnie jak Coryllus - człowiek zatroskany o coś więcej własny nos. Nie wiem po prostu dlatego, bo go nie znam osobiście. Widziałem natomiast kilka sporo godzin z jego wypowiedzami i wiem jedno: tam jest mnóstwo wartościowej wiedzy, która a) jest wręcz niezbędna, żeby zrozumieć wiele z otaczającego świata b) nikt inny jej w tej formie, koncentracji i odniesieniu do historii nie przekazuje publicznie (a w każdym razie ja tego nie znalazłem). I dla tej wiedzy warto promować jego wystąpienia a co ważniejsze jego filmy stanowiące całość Programu Wiedzy Społecznej, który tworzy.

A teraz rozprawię się po kolei z Waszymi "argumentami".

1. Karoń pojawił się stosunkowo niedawno i na razie to tylko kolejna gadająca głowa, która jest w jakiś sposób bezpieczna dla „naszych” publicystów i mediów skoro zaczęli go promować i zapraszać.

-> Nieprawda, demoluje wszystkie przyjęte schematy myślowe równie brutalnie jak Coryllus, a czasami nawet bardziej.

2. Dość szybko zaczął brać garściami z tego co już dawno Coryllus czy Braun powiedzieli/zrobili (vide opinie o oświeceniu)

-> Nawet jeśli, to chyba żadna wina? A poza tym on przedstawia całą analizę historii sztuki i kultury i zarówno sięga głębiej wstecz jak i mówi o czasach obecnych.

3. Co produkuje sam zaproszony Gość?

-> A co produkuje Coryllus i Żebrowski? Nic potrzebnego dla ludzi do życia tak samo (tzn. da się żyć bez tego). Piszą książki około-historyczne, bloga, nagrywają gawędy (Coryllus wcześniej głównie). Karoń natomiast tworzy systematycznie filmy do programu społecznego z wiedzą potrzebną każdemu myślącemu człowiekowi. I jest tych filmów już ponad 20. Na razie nie wydał książek, ale gdyby to co mówi w filmach (a jest tego wiele godzin i nie jest to pitolenie - posłuchajcie pojęć podstawowych) po prostu zapisał w książce to byłoby ok? Już jego produkt byłby szlachetniejszy i prawdziwszy?

4. Z bzdur Karonia utkwiła mi ta, że komuniści i socjaliści chcieli mieć proletariat ciemny i zapijaczony. Jest to bzdura, bo wiadomo, że degeneraci bez żadnego przekazu w głowie są słabo sterowni. Socjaliści odwrotnie, stawiali na masową oświatę ludu, bo jak się człowiekowi naładuje do głowy różnych agitek, to potem nawet go pilnować nie trzeba.

-> Bzdury to są wyżej napisane. Polecam zapoznać się z całością historii marksizmu, czyli rewolucji trwającej w różnych formach od 150 już lat. Proletariat ciemny i zdegenerowany jest potrzebny do wywołania rewolucji, czyli na jej początku. A potem naród ze zniszczonym etosem pracy jest zawsze problemem dla socjalistów, ponieważ nie ma komu budować tego socjalizmu (co oczywiście i tak jest utopią, bo ten system z definicji jest skazany na gospodarczą klęskę). I dlatego np. Stalin zakończył w Rosji rewolucję seksualną i wdrożył programy przodownictwa pracy - żeby ktoś mógł utrzymać imperium! Teraz natomiast znowu jest u nas rewolucja w nasileniu, bo trzeba znowu zniszczyć etos pracy do końca. I o tym mówi Karoń. A co do duraczenia i agitacji, to to się robi na najniższym poziomie i właśnie najlepiej trafia do ciemnego ludu. Wystarczy spojrzeć na jakoś mediów dzisiaj. Jaki poziom informacji i rozumienia świata przedstawiają? 

Na koniec polecam jeszcze raz - obejrzyjcie chociaż ten jeden występ o Tabu i klątwie, a jak Wam starczy sił to zacznijcie oglądać pojęcia podstawowe. Bo moim zdaniem ocenianie ludzi i mówienie kto jest prawdziwy a kto nie, jest bez sensu (chyba, że sprawa jest ewidentna i trzeba to powiedzieć). Sens ma wybieranie dobrych rzeczy i uczenie się od innych. A od Karonia wg mnie można się wiele nauczyć. I nikt inny tego teraz nie uczy w takim kontekście i w takiej formie. W szerszym sensie uzupełniają się np. z Coryllusem i Toyahem świetnie.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @MarcinD 30 lipca 2017 17:51
30 lipca 2017 17:56

Aha, żebym nie został źle zrozumiany. Książki są bardzo ważne w życiu i oczywiście Coryllus oraz Leszek Żebrowski robią niezwykle istotną pracę dla społeczeństwa odkłamując historię i łamiąc stare i utarte narracje. Natomiast jeśli ktoś chce to porównać do butów albo domu, to nie są to tego typu niezbędne do życia rzeczy. Tak samo jak nie są nimi filmy Karonia. Niemniej dają również dużo cennej informacji. O to mi chodziło - na wypadek jakby ktoś tego nie zrozumiał :)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @MarcinD 30 lipca 2017 17:51
30 lipca 2017 18:01

Panie Marcinie, nie wiem na czym polega się rozprawienie, bo nie dotyka Pan clou tego co stoi za słowami. I tak jak napisałam, w jego filmach jest dużo dobrych rzeczy, ale równie dobrze tylko dlatego by sie uwiarygodnił, a więc:

1. Karoń pojawił się stosunkowo niedawno i na razie to tylko kolejna gadająca głowa, która jest w jakiś sposób bezpieczna dla „naszych” publicystów i mediów skoro zaczęli go promować i zapraszać.

-> Nieprawda, demoluje wszystkie przyjęte schematy myślowe równie brutalnie jak Coryllus, a czasami nawet bardziej.

->>istotą moich wątpliwości było jego szybkie wejście na salony.....tego Pan nie wyjaśnia, bo nie chodzi o żadną brutalność....Międlar też był na początku brutalny.....

2. Dość szybko zaczął brać garściami z tego co już dawno Coryllus czy Braun powiedzieli/zrobili (vide opinie o oświeceniu)

-> Nawet jeśli, to chyba żadna wina? A poza tym on przedstawia całą analizę historii sztuki i kultury i zarówno sięga głębiej wstecz jak i mówi o czasach obecnych.

->>według moich standardów, szczerzy ludzie wspominają o tych, którzy już wczesniej wydobyli na światło dzienne te rewelacje, poświecajac temu kilka lat pracy 

3. Co produkuje sam zaproszony Gość?

-> A co produkuje Coryllus i Żebrowski? Nic potrzebnego dla ludzi do życia tak samo (tzn. da się żyć bez tego). Piszą książki około-historyczne, bloga, nagrywają gawędy (Coryllus wcześniej głównie). Karoń natomiast tworzy systematycznie filmy do programu społecznego z wiedzą potrzebną każdemu myślącemu człowiekowi. I jest tych filmów już ponad 20. Na razie nie wydał książek, ale gdyby to co mówi w filmach (a jest tego wiele godzin i nie jest to pitolenie - posłuchajcie pojęć podstawowych) po prostu zapisał w książce to byłoby ok? Już jego produkt byłby szlachetniejszy i prawdziwszy?

->>Coryllus i Żebrowski produkują przede wszystkim fizyczne ksiażki, które są SPRZEDAWANE i maja swoich realnych KUPCÓW 

i w dalszym ciagu nie znam "historii pana Karonia, co jest kluczowe w tych mooich wątpliwościach wobec niego

 

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @MarcinD 30 lipca 2017 17:51
30 lipca 2017 18:12

ps. i widziałam jego filmy, łacznie z tabu i klątwą zanim jeszcze ta dyskusja się rozpoczęła :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 30 lipca 2017 16:56
30 lipca 2017 18:17

No i  zasadniczo...

... Twoj "rysercz" jest dla mnie wystarczajacy i bardzo Ci za niego dziekuje... po prostu  ZDRAJCA  Sakiewicz bedzie mial bardzo ciezko "wystrugac" kogos "nowego"... bo  przewidywalny jest ... do bolu !!!

Po prostu - na te nowe "kadry"...  Sakiewicz musi miec "haka"... te nowe "kadry" musza byc uwiklane i zalezne... musza miec "dlug wdziecznosci"  do smierci !!!

Licze, ze przy nowej reformie mediow Ssssakiewicze dostana kopa, ze beda leciec dalej niz widziec... a przynajmniej tego zycze im serdecznie.   

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 30 lipca 2017 17:17
30 lipca 2017 18:25

Tak...

... to bardzo czesto jest w przypadku tych sakiewiczowych zakompleksionych gamoni to wlasnie jest ten schemat... jak cie nie ma w telewizorze - to cie nie ma wcale... i ten "trynd" przy zmianie ustawy medialnej absolutnie trzeba zmienic !!!

Ten  SPRZEDAWCZYK  Sakiewicz i reszta tej "naszej"  BANDY to jest wielka tragedia dla narodu !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 30 lipca 2017 17:17
30 lipca 2017 18:27

Tak...

... to bardzo czesto jest w przypadku tych sakiewiczowych zakompleksionych gamoni to wlasnie jest ten schemat... jak cie nie ma w telewizorze - to cie nie ma wcale... i ten "trynd" przy zmianie ustawy medialnej absolutnie trzeba zmienic !!!

Ten  SPRZEDAWCZYK  Sakiewicz i reszta tej "naszej"  BANDY to jest wielka tragedia dla narodu !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 30 lipca 2017 17:32
30 lipca 2017 18:34

I tak wlasnie trzeba...

... tych wszystkich "nowych" do poszerzania naszych horyzontow juz jest dosc... a nawet  ZA  DUZO...  styknie  na rynku tych co sa, co maja jakis wiarygodny dorobek...

... zreszta te "nasze horyzonty"  tez bedziemy zmuszeni troche okielznac... doba ma tylko 24 godziny.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 30 lipca 2017 17:34
30 lipca 2017 18:42

Od samego poczatku on byl... i jest  sakiewiczowy... chocby jego ostatni udzial z Bartyzelem u Klopotowskiego i tego drugiego... co za  CHALA  i  dziadostwo !!!

Pewnie ten "nowy projekt" z tym calym "redaktorem" Rola to rowniez "projekt" gapoli... a ten Rola... to moze wnuczek albo i prawnuczek  Roli-Zymierskiego ???

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @MarcinD 30 lipca 2017 17:51
30 lipca 2017 18:52

MarcinD:

"[...] Nie wiem czy Krzysztof Karoń to oszust, aktor czy po prostu - podobnie jak Coryllus - człowiek zatroskany o coś więcej własny nos."


Nie można mnie, jak i Koleżankom i Kolegom wkładać treści niewyartykułowanych. Ja pisząc o p. Karoniu pokazałem, że jest to człowiek najprawdopodobniej wynajęty, gdzie koincydencja rozpoczęcia szerszej działalności na YT zbiegła się z pojawieniem się tego pana w TV Republika. O pojawieniu się tego pana w TV Republika dobitnie napisała

ainolatak:

"[...] Karoń pojawił się stosunkowo niedawno i na razie to tylko kolejna gadająca głowa, która jest w jakiś sposób bezpieczna dla „naszych” publicystów i mediów skoro zaczęli go promować i zapraszać."

My odnosimy się do takich reklamowanych meteorów z rezerwą, a Kolega z nie wiem czym podyktowanym zaufaniem. Pozostaje nam poczekać i wtedy być może któraś ze stron zmieni swoje zdanie. Pojednawczo powiem, że chciałbym, ale mam w pamięci kanalizowanie emocji i tak, transmisję z ostatniego konklawe a w studio TVP pana redaktora z GW (sic!), na temat zacofania Polaków zapewne w TVP wypowie się prof. Hartman, albo profesor Środa, a na temat katolicyzmu Polaków dyżurny redaktor Terlikowski. Więc czekamy.
 

zaloguj się by móc komentować

Singleton @MarcinD 30 lipca 2017 17:51
30 lipca 2017 18:56

Mnie aż tak bardzo zadawanie pytania "kim jest Karoń" nie interesuje, bo jakby miał dobrą "legendę" to i tak tego nie sprawdzę. Chyba że ktoś tu o nim coś wie na pewno, to niech poda. Z podaniem źródła tej wiedzy oczywiście.

 

Natomiast facet mówi często bzdury i to mówi te bzdury językiem marksistowskim, na przykład o pracy i wyzysku w kapitalizmie.

 

Żaden socjalista nie stawiał nigdy na ciemny i zdegenerowany proletariat. Nie trzeba być orłem, żeby zauważyć, że główna robota socjalistów w XIX wieku i na początku XX, czyli przed rewolucją, to były różne kółka oświatowe, wydawanie bibuły rozdawanej po fabrykach i tak dalej. Niesienie "kagańca oświaty" :-)

 

Założenia były proste. Ciemny lud da się zmanipulować tylko na chwilę, do chwilowej jakiejś awantury, i zawsze jest ryzyko, że potem przyjdzie inny agitator i to szybko odkręci. Inaczej jest kiedy ludzie umieją czytać, czytają różne broszurki, słuchają prelekcji i powoli wsącza im się, wdrukowuje pewne poglądy. Po takim długim treningu potem reagują na przykład na słowa typu "wyzysk" jak pies Pawłowa i tego już się odkręcić tak łatwo nie da. To już są zdyscyplinowani towarzysze rewolucyjni. Mają rewolucyjny światopogląd i wciągają w to innych. Oczywiście oni nie są do rządzenia ale głównie do czarnej roboty, z tym że do robienia rewolucji dyscyplina tym bardziej jest potrzebna.

 

Wszyscy w opisie rewolucji rosyjskiej to podkreślali, że bolszewikom udało się przejąć władzę, bo mieli najbardziej zdyscyplinowane kadry, różne komitety robotnicze, jakichś matrosów itp. I wszyscy ci robotnicy i żołnierze mieli "świadomość rewolucyjną", to znaczy mieli napakowane głowy bolszewicką ideologią. Wszyscy co postawili na "żywiołowy lud", jacyś ruscy chłopomani i inni, na przykład anarchiści, sromotnie przegrali.

 

Takie są fakty, więc albo Karoń jest głupi albo świadomie manipuluje.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MarcinD 30 lipca 2017 17:51
30 lipca 2017 18:59

Mysle, ze to  NIEPOROZUMIENIE, ze miesza Pan Coryllusa i Toyah z panem Karoniem... delikatnie mowiac to lekkie przegiecie... dwaj pierwsi Autorzy robia to od wielu lat bez "wsparcia"  Sakiewicza... pan Karon - niestety - wprost przeciwnie !!!

I to jest  ROZNICA  zasadnicza... przynajmniej dla mnie... byc moze pan Karon jest bardziej zdeterminowany na "szybki sukces", ale to juz jego problem.

No i nie wiem kto-zacz ten pan Karon i skad.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Singleton 30 lipca 2017 18:56
30 lipca 2017 19:16

Właśnie, przytoczę Gospodarza, opisującego skuteczną robotę socjalistów wśród młódzi szlacheckiej, a szczególnie wsród młodych szlachcianek. Tu przypomnę ostatnio podniesioną, bodajże przez Pink Panthera, rolę Elizy Orzeszkowej w udupieniu swojego męża z racji dania schronienia Romualdowi Trauguttowi, czy Wandę Krahelską, uczestniczkę nieudanego zamachu na gubernatora Skałona.

zaloguj się by móc komentować


ainolatak @Singleton 30 lipca 2017 18:56
30 lipca 2017 19:26

to jest dobre ad vocem "merytorycznych momentów" u Krzysztofa Karonia, co pojawia się również w rozważaniach o rynku

takie kwiatki przeplatane są dobrze zrobionymi rzeczami, które łykną nawet młodzi ludzi (np. adopcja dzieci przez nieheteroseksualnych)

stąd podzielam pogląd Tadmana: obserwować z zimną głową

zaloguj się by móc komentować

tadman @rotmeister
30 lipca 2017 19:47

Rotmeistrze, trochę strolowaliśmy Tobie notkę, ale sam pana K.K. wywołałeś do tablicy.

zaloguj się by móc komentować

Singleton @tadman 30 lipca 2017 19:47
30 lipca 2017 19:56

Karoń jest w notce na końcu jako źródło, więc nic nie strolowaliśmy. Analizujemy źródła :-)

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @rotmeister
30 lipca 2017 21:36

Luz. Ja jak MarcinD se tego Karonia nie raz jeszcze obejrzę. Dla mnie gada z sensem a czy jest znikąd czy skądś to nie ma dla mnie większego znaczenia. To czy marksisci chcieli rozpijać czy nie kogokolwiek w tym momencie też mi nie jest do niczego potrzebne. Leszka Żebrowskiego widziałem kilka razy w Republice i TVP INFO co nie przeszkadza mi czytać jego książek. Przecież z Karoniem nie biorę ślubu ani mu dzieci nie oddaję pod opiekę. Słucham i analizuje a nie skreślam człowieka bo się nie okopał na swoim kanale na Youtube i wystąpił gdzieś indziej. 

zaloguj się by móc komentować

Singleton @rotmeister
30 lipca 2017 21:50

Jak będziesz oglądał zwróć uwagę na te dyrdymały co prawi o pracy i wyzysku. To nie są poboczne dygresje tylko pojęcia podstawowe.

zaloguj się by móc komentować

Paris @rotmeister 30 lipca 2017 21:36
30 lipca 2017 22:18

Alez oczywiscie, ze luz...

... wymieniamy sie tylko swoimi uwagami i spostrzezeniami, a wybor nalezy zawsze do kazdego indywidualnie... dla mnie kto-zacz i skad pochodzi ma jednak znaczenie.  Nie skreslam tez pana Karonia dla zasady ze "nie bo nie"... poswiecilam mu wczoraj kilka ladnych godzin, praktycznie caly wieczor az do wczesnych godzin porannych... i nie "rzucil mnie na kolana" swoja wiedza.

Po prostu wzielam jego wystepy "na zimno"... znacznie bardziej ciekawi mnie kolejny tom z trylogii "basni o socjalizmie" Pana Gabriela oraz artykuly z kwartalnika SN... tylko to...

... ale daj mu Boze jak najlepiej, a mnie nie opuszczaj. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @rotmeister
30 lipca 2017 22:35

Chwilę mnie nie było, więc dziękuję za wszystkie odpowiedzi na moje uwagi. Generalnie powtórze i w sumie zgodzę się z Państwem, że wszystko należy obserwować z rezerwą i pewna doza ostrożności nigdy nie zawadzi. Natomiast ja się staram wyciągnąć co widzę dobrego i choć oczywiście intencje są nie tylko ważne ale i kluczowe, to dopóki i tak nie jestem w stanie ich zweryfikować a sama treść, którą ktoś się ze mną dzieli powiększa moją wiedzę i świadomość - a przynajmniej daje nowy punkt widzenia - postrzegam ją jako wartość pozytywną.

Zgadzam się, że sprzedaż książek to jest coś bardziej konkretnego niż tworzenie programu społecznej świadomości na jakiś temat (póki co) za darmo. I może jest w tym jakiś błąd. Ale z drugiej strony gdyby nie darmowy blog i pogadanki przez kilka lat, to i Coryllus i pewnie Leszek Żebrowski mieli by dużo większy problem ze sprzedażą swoich książek. Jakoś więc tą promocję trzeba robić i od czegoś też ją zacząć.

Ja nie dostrzegam (choć próbuje teraz) tego błędu rzeczowego w rozumowaniu KK nt. roli proletariatu w rewolucji. Może czegoś nie rozumiem, ale to temat na inną rozmowę.

Nie mieszam też pana Karonia z Coryllusem czy p. Żebrowskim, podałem tylko pewne analogie, że wszyscy tworzą treści intelektualne, choć w różnej czasem formie. Chodzi mi też o to, żeby nie popadać w taką pułapkę myślową, że na pewno wszyscy są oszustami tylko nie nasze wąskie grono. Bo to raczej zamyka głowę niż otwiera. A ja myślę, że głowę trzeba mieć otwartą i oczy czujnie też, po prostu.

Na koniec tej dyskusji życzę nam wszystkim, żeby p. KK miał dobre intencje i w tym duchu wspierał dobrze nasz kraj i społeczeństwo :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @MarcinD 30 lipca 2017 22:35
30 lipca 2017 23:19

Czyli zgadzamy sie, ze wszyscy trzej Panowie tworza tresci intelektualne... ale... w roznej formie... i ja np. uwazam, ze najwazniejsza jest wlasnie ta forma... bo chyba sam Pan przyzna, ze tworzyc tresci intelektualne czy jakiekolwiek inne za WLASNE  PIENIADZE, a tworzyc za DOTACJE czy  GRANTY - to jest jednak roznica kolosalna... i podstawowa.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @MarcinD 30 lipca 2017 22:35
31 lipca 2017 07:50

dyskusja to podstawa :) również dziękuję

i przy okazji przeprosiny dla Rotmeistera za skupienie się tylko na K.K :)

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Paris 30 lipca 2017 23:19
31 lipca 2017 10:27

Na temat pieniędzy w ogóle nie ma dyskusji, sprawa jest oczywista. I to jest w ogóle jedyne pytanie, które miałbym jak na razie do p. KK - z czego on żyje. I nie ze względu na brak dyskrecji, tylko to zwykle odsłania wiele.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MarcinD 31 lipca 2017 10:27
31 lipca 2017 11:02

No wlasnie...

... to jest zawsze pierwsze i najwazniejsze pytanie - w domenie publicznej - skad on ma pieniadze... i odpowiedz na to pytanie odslania  WSZYSTKO  !!!

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @rotmeister
31 lipca 2017 17:15

Mnie też z początku pan Karoń bardzo się podobał. Mówi wiele słusznych rzeczy. Ale jak można z pełnym przekonaniem powtarzać, że Europejczycy nic nie wypracowali? Że CAŁE bogactwo  Europy pochodzi z rabunku ludów z innych kontynentów? 

zaloguj się by móc komentować

Singleton @maria-ciszewska 31 lipca 2017 17:15
31 lipca 2017 17:42

Kolejna słuszna uwaga. On niby "demaskuje" marksizm, a w ramach tej "demaskacji" powtarza różne stare marksistowskie agitki jako już rzekomo treści niemarksistowskie, tylko takie "logiczne wnioski".

To jest trochę tak jak niektórzy niby bronią Kościoła przed protestantami a w tą "obronę" wplatają typowo protestanckie argumenty, że na przykład "każdy to sobie może sam sprawdzić w Biblii".

A wiadomo, że jak już raz się kogoś zainfekuje tym sprawdzaniem na własną rękę w Biblli, to potem w najlepszym razie traci czas na niekończące się i bezsensowne spory z różnymi sekciarzami, świadkami itp. A katolik po to między innymi ma Urząd Nauczycielski Kościoła, żeby na takie głupoty czasu nie tracić.

Wracając do Karonia, to w tym wypadku taktyka wydaje mi się podobna. Po wierzchu ten marksizm "zdemaskować", a w trakcie tej "demaskacji" zainfekować ludzi marksistowskim sposobem myślenia.

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @rotmeister
31 lipca 2017 19:21

Każdy kiedyś zaczynał. Każdy youtuber miał kiedyś swój pierwszy film, nie ma na świecie ani jednego człowieka który tak jak w amerykańskich filmach mówi samą prawdę, całą prawdę i tylko prawdę. Bo każdy człowiek na świecie jest o omylny. Teraz się okazuje że Karoń to ekspozytura KGB albo Mossadu. Albo Komsji Europejskiej. To można powiedzieć o wszystkich którzy napisali książkę albo mają film na Youtube. Agent agentem podparty i agentem pogania. Życie jest jednak piękne:)

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @rotmeister
3 sierpnia 2017 13:05

A jednak to Sługa Boży Robert Schuman jest "ojcem założycielem" Unii Europejskiej a komuch Altiero Spinelli -zorganizował spisek w łonie parlamentarzystów PE w celu "wrogiego przejęcia" Parlamentu - z rąk chrześcijańskich demokratów.
Sługa Boży Robert Schuman Francuz ur. 1886 w Luksemburgu, dwukrotny premier Francji (1947-1948), minister finansów i szef MSZ - wspólnie z Jeanem Monnetem w 1950 r. zaproponowali Adenauerowi porozumienie gospodarcze między Francją a Niemcami, w wyniku czego powstała w 1952 r. Europejska Wspólnota Węgla i Stali, działająca do 2002 r.  Następnie w roku 1958 panowie doprowadzili do podpisania tzw. Traktatów Rzymskich, na podstawie których powstała Europejska Wspólnota Gospodarcza.Ponieważ plan Schumana i Monneta został ogłoszony 9 maja 1950 r. i nazywany jest obecnie "Deklaracja Schumana" - obchodzona jest - rocznica założenia Unii. Ten obecny mutant i potwór powstał dzięki kilku spiskom parlamentarzysty z ramienia włoskich komunistów Altiero Spinellego - w roku 1980 (obiad w restauracji Krokodyl )- jak piszą w książce pt. "EU Federalism and Constitutionalism: The Legacy of Altiero Spinelli" m.in. panowie Andrew Glencross I Alexander  H. Trechsel na stronie 104. I głosowanie w PE w roku 1984. Wtedy dokonano zamachu na większość chadecką w PE i władzę przejęli "połączeni lewacy" z komunistami na czele, z błogosławieństwem ZSRR.

zaloguj się by móc komentować

rotmeister @rotmeister
3 sierpnia 2017 21:26

Tyle tylko, że do Schumana sie odwołują na odczepnego i to raczej w broszurkach i podrecznikach szkolnych a realnie ciągną wóz zaprojektowany przez Spinellego. I tego się nie da odwrócić i skierować na właściwy tor. Opcja zerowa. I budowa na nowo z wzorem z Lublina raczej niż z Ventotene. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @rotmeister 3 sierpnia 2017 21:26
3 sierpnia 2017 21:48

Robert Schuman byl "dobry" do chwili polskiej akcesji...  po niej skonczono z Schumanem... w 2010 roku dziwnym trafem powstala "grupa Spinellego" z Thun, Hubner, Suchocka, Fiszerem... i tym zbokiem-pedofilem Danielem Cohn-Benditem !!!... kolega  Michnika !!!

I nagle zaczeto "uwiarygadniac"  projekt   FEDERALIZACJI  Europy... 

... zwiazek  socjalistycznych republik europejskich !!!

Z tego co ja dobrze pamietam - to Polska przygotowywala sie do akcesji do  WSPOLNOTY panstw europejskich... a nie do zadnej UNII... i federalizacji Europy.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować